fredag 1 maj 2009

Lantkök my way


Före

Före

Efter

Efter

Efter

Här kommer då några bilder från min mini-kök-makeover. Lite färg och nya beslag till luckor och lådor var allt som behövdes. Det är fortfarande ett lantkök men med liiite modernare twist, det känns mer Elin liksom. Listen under överskåpen vid diskbänken ska bytas ut eftersom jag har tagit bort "prylgrejen" som hängde där, men eftersom vissa är otåliga och vill se bilder så lägger jag upp dom trots att det inte är helt klart.

Det är så skönt att vara av med den blå mosaiken och tapeten som visserligen var fin men gjorde köket mörkare än nödvändigt. Den sög liksom upp det lilla ljus som kommer in. Och kvistarna i panelen är lackade och övermålade, det är bara att hoppas att dom inte tittar fram igen. Köket känns faktiskt mycket större nu, och även mindre rörigt eftersom dom blå mosaikfälten och furukvistarna är borta. 

Bilderna går att klicka på för att se detaljerna bättre.

2 kommentarer:

  1. Det var minsann en fröjd för ögat! Den blå tonens omintetgörande i mosaiken var ett smart val.
    Samma beslag har du valt som vi kommer ha sedan! Dom ligger i tryggt förvar nere i vardagsrummet =)

    Om nu inte detta ditt kök är färdigt, som du sade, då ligger det dig till last att ånyo lägga upp en bild sedan när det är står klart.

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag lägga upp en till bild när sista listen är på plats! Men vis av vetenskap och beprövad erfarenhet så vet jag att just denna sista list brukar kunna ta både ett och tio år att få på plats! :)

    Jag är sååå nöjd med beslagen, det blev pricken över i liksom. Nästa steg får bli att byta köksluckor men det får nog vänta ett tag... När det är dags kommer jag nog att vilja byta ut hela köket inklusive stommar, för att få det mer välfungerande och praktiskt.

    Ser fram emot att få se beslagen på era köksluckor så småningom.

    SvaraRadera