onsdag 1 juli 2009

Ett år äldre, å vad skönt!



Morgonen bjöd på skönsång och presentöppning. Dom stackars trötta barnen blev väckta av sin pappa ungefär 3-4 timmar tidigare än dom brukar vakna nu på sommarlovet. Allt för att jag skulle få bli gratulerad direkt när jag kom hem från jobbet och sedan kunna lägga mig och sova. Följande sång sjungs på alla födelsedagar i vår familj, idag var inget undantag.

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
You look like a monkey
and you smell like one too!

På bilden syns två av dagens presenter, ett grått fårskinn och en bricka. Det blir inget stort firande idag. Jag har ätit cafélunch med barnen och ikväll blir det middag ute, förhoppningsvis på en uteservering i stan. I väntan på kvällen njuter jag av sol, åska och regn om vartannat. Med tak över altanen kan man ju sitta ute oavsett väder. Och Stoneleigh Chardonnay med jordgubbar och mynta visade sig vara en alldeles utmärkt kombination.

3 kommentarer:

  1. Nej men där ser man. Du fick din elefantbricka.

    SvaraRadera
  2. Fast den här är från IKEA, inte Svenskt Tenn! Men jag önskade mig en sån här i väntan på den andra, hihi!

    SvaraRadera
  3. Bra sång, skulle funka kanon här med!
    Fina presenter!
    Kram: Sonja

    SvaraRadera