söndag 12 juli 2009

Snurrig



Jag vet att jag på ytan för det mesta ter mig ganska organiserad, men dom som känner mig väl vet att jag ibland kan vara mer än lovligt glömsk och tankspridd. Otaliga är de nycklar och plånböcker jag har glömt och tappat bort, och jag har stora svårigheter att komma ihåg födelsedagar. Visst har jag en almanacka där allt finns nedskrivet men man ska ju komma ihåg att titta i den också...

Den här veckan har jag gjort två klantiga saker. Dels köpt ett lösnummer av en tidning jag redan prenumererar på (!) och dessutom köpt en bok som jag redan har i bokhyllan och som jag läst för bara några månader sedan. Jag tyckte redan efter första kapitlet i boken att den kändes bekant, och efter en titt i bokhyllan kunde jag snabbt konstatera att den redan fanns där. Men eftersom jag är så glömsk och inte har något minne av hur boken vare sig fortsätter eller slutar så läser jag vidare. Det gäller att försöka utnyttja de fördelar man kan få ut av sina sämre egenskaper.

2 kommentarer: