måndag 20 juli 2009

Snok



Dom sista dagarna har den här pajsaren och hans äckliga kompisar upptagit en stor del av mina tankar. Usch! Usch! Usch! Vår altan är obrukbar och man kan inte längre ha dörren öppen. Jag har informerat maken om att om jag ens ska överväga att bo kvar i huset så måste altanen rivas. Jag är nämligen helt övertygad om att det bor sisådär fyrahundra slingrande ormar där under. Bara två stycken har visserligen visat sina fula trynen ovan plankorna hittills i år, men vem vet om det är samma två som tittar upp?!

Idag har en mycket snäll och orädd vän varit vänlig nog att fånga in en av dom soldyrkande snokarna och flytta den långt, långt härifrån. Men dom andra 399 ormarna ligger fortfarande kvar under altanen och väntar på att jag ska våga mig ut så att dom kan anfalla mig med sina slingrande kroppar och zzzz-ande tungor. Men dom får vänta, för jag går INTE ut! Sådéså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar