måndag 27 juli 2009

Perspektiv



Den här bilden tycker jag ger ett rätt bra perspektiv på hur långt ifrån Sverige Nya Zeeland faktiskt ligger. På ett sätt ger den mig lite lätta panikkänslor, för det blir liksom så tydligt hur många timmar man behöver tillbringa på flyget för att komma dit. För även om jag har gjort resan några gånger så är det lätt att förtränga dessa långa timmar i sittande ställning. Krypet i benen och sömnen som aldrig vill infinna sig. Den obligatoriska förkylningen man drabbas av när man kommer fram och de 2-3 veckor det tar för mig att ställa om dygnet. Men det är såklart värt det tusen gånger om, för jag trivs rätt bra på den där delen av jordklotet!

Bild Wikipedia

3 kommentarer:

  1. Usch ja det är lååångt! Inget man gör i all hast

    SvaraRadera
  2. Man får en känsla av att du längtar hit...? Hur ser det ut inför jul?

    SvaraRadera
  3. Visst längtar jag! :) Det ser väl ännu lite osäkert ut kan man säga, men vi jobbar på att kunna åka.

    SvaraRadera