torsdag 16 juli 2009

Kartor och längtan



Ge mig en karta eller en jordglob och jag är fast. Jag kan spendera timmar med att bläddra i kartböcker, försöka memorera städer och sjöar och fundera över hur det ser ut på dom olika ställena. Jag skulle gärna ha en egen liten jordglob stående på skrivbordet, det finns ju faktiskt en hel del fina på marknaden. Jag ska försöka komma ihåg att önska mig en sådan till någon framtida födelsedag.

Det slår mig när jag tittar på kartor över Nya Zeeland hur otroligt lite jag egentligen har sett av detta vackra land. Det är nästan pinsamt med tanke på att vi faktiskt bodde där i nästan fyra år. Detta måste vi råda bot på, förhoppningsvis redan om ett halvår. Håll tummarna att vi kommer iväg!

Bild bugbog.com

5 kommentarer:

  1. Spännande att se om ni kommer iväg. Hoppas ni får det eftersom ni längtar så! Jo det tycks finnas mycket fint att se. Många sorters landskap och tuffa ställen.

    SvaraRadera
  2. Precis sådär är jag oxå.. älskar kartor!

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni tittar in!
    NZ har mycket att bjuda på och om vi inte kommer iväg så överlever jag nog inte... Eller jo det gör jag såklart men det känns inte så just nu.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag hoppas, hoppas, hoppas att ni kommer! Det skulle vara kul att ta upp vår julaftons-tradition. :-)

    SvaraRadera
  5. Ja vi måste bara få fira jul tillsammans Knity!!!

    SvaraRadera