onsdag 15 juli 2009

Varför göra idag det du kan skjuta upp till hösten?



Semestern lider mot sitt slut, på måndag börjar allvaret igen. Jag har visserligen bara lagt två lediga veckor i sommar så jag får skylla mig själv. Vi hoppas kunna göra en långresa i vinter och då är det bra att ha några sparade veckor.

Trädgården fick sig en ordentlig genomgång härom dagen så nu ser den faktiskt ganska välvårdad ut. Jag skulle gärna ägna ett par av mina sista semesterdagar åt inomhusprojekt, men om jag känner mig själv rätt kommer det att rinna ut i sanden. Fast nog vore det skönt att få övre hallen målad, klädkammaren rensad och sovrummet färdigpiffat.

Vardagsrummet skulle jag också vilja göra helt klart. Där fattas matta, taklampor, dörrar till bokhyllorna samt lite småpiff. Vi behöver även köpa en vit soffklädsel till soffan vi köpte för ett tag sedan. Samma modell som den vita vi redan hade men med blå klädsel. Jag måste i alla fall säga att det är jättebra att ha två soffor stående mittemot varandra. Det känns otroligt socialt och trevligt, plus att vi nu har dubbelt så många sittplatser motför tidigare. Och sist men inte minst så har maken och jag en varsin soffa att bre ut oss i på kvällarna. Jag som knappt tittat på TV tidigare har nu börjat göra det bara för att det är så bekvämt att ligga i soffan. Vi har nog sett fler filmer tillsammans dom sista veckorna än vi har gjort på ett par år innan.

Ja det var lite funderingar så här i sommarvärmen. Nu när jag har satt projekten på pränt känns det inte lika lockande att ta itu med dom. Jag måste ju ha något att göra i höst också, eller hur?

1 kommentar:

  1. Jag gillar din rubrik, den passar så väl in på min syn på livet!:D:D:D
    //Sonja

    SvaraRadera