tisdag 14 september 2010

HELGBUS OCH GODSAKER


Hemmagjord Bounty, mycket godare än originalet! Receptet finns HÄR men jag modifierade lite (smör istället för cocosfett, lite socker istället för stevia) och tog en genväg genom att redan från början forma smeten på en bricka, istället för att rulla bitar.

Här kan man med lite fantasi se de färdiga Bountysarna, sååå goda!

Vi har för första gången på länge haft en ledig helg tillsammans hela familjen, och även om vi hade en del aktiviteter inplanerade så har vi hunnit med massor av mys och roligheter. Filmkväll i soffan, familjemiddag på Cheers, hockeyträning, bakning, fredagshäng på lokala ungdomsgården för Emil, inredning med nya hyllsystem i garaget, shopping och tjejmiddag i Uppsala osv.

På lördagen råkade jag av en slump springa på stora delar av Brynäslaget som minglade med fans på Stortorget. Några av dem var snälla och ställde upp på bild, jag var ju tvungen att ha något att visa upp för barnen när jag kom hem. Nu är det bara två dagar kvar till elitseriepremiären, och biljetter till Brynäs-Modo på torsdag kväll är självklart inköpta!

Helgens höjdpunkt var helt klart Klaras första hopptävling på söndagen. Hon red Indy och det gick jättebra, hon har nu fått sin första rosett. Å vad man blir stolt!

3 kommentarer:

  1. Roligt inlägg med lite av varje! Ser gott ut med egna chokladgodisar!
    Vi får väl se om Brynäs håller måttet i år då... men jag lovar att hålla på dem oavsett.

    SvaraRadera
  2. Gud, vad det ser gott ut! Kanske skulle pröva? Har jag sagt att jag provat ganska många av dina recept och de är toppen! Vår familjs favorit middag är receptet på fläskfilé som du bjöd oss på när vi kom och hälsade på. :-)

    SvaraRadera
  3. Jenny, skönt att jag kan lita på dig! :)

    Helene, kul att recepten kommer till nytta!

    SvaraRadera