onsdag 29 september 2010

LÄSNING

Vad vore livet utan böcker? Oändligt mycket fattigare, jag skulle inte överleva utan läsningen! Jag har varit en bokmal nästan så länge jag kan minnas, fast det säger i och för sig inte särskilt mycket eftersom mitt minne är väldigt bristfälligt... Men jag vet att jag låg vaken länge på nätterna och läste från ungefär tolv års ålder, jag kunde helt enkelt inte sluta. Tyvärr fick det ju till följd att jag var väldigt trött på dagarna och hade stora problem att hålla mig vaken på lektionerna i skolan. Men idag kan jag konstatera idag att jag ändå klarade skolgången med hyfsade resultat, och jag är glad att jag har behållit min passion för läsning.

Idag har jag hämtat ut min senaste bokbeställning från Adlibris. Jag köper nästan alltid pocketböcker eftersom dom är så mycket lättare att hålla i och ta med sig överallt, dessutom är ju priserna oslagbara. Fast det känns nästan som ett rån när böckerna kostar bara från ca 35 kr och uppåt.

På bilden ser ni alltså dagens bokleverans. Oftast beställer jag fler böcker, men denna gång blev det bara fyra stycken. Jag har börjat läsa Onåd av Coetzee idag och har hunnit med ett par kapitel. Jag är redan fast, och längtar tills jag får gå och lägga mig i sängen och fortsätta läsandet. Men först ska jag och Niklas se ett par avsnitt av Weeds, vi har snart sett klart säsong tre.

Sov så gott, vi hörs snart igen!

3 kommentarer:

  1. God morgon Elin!
    Vilken UNDERBAR bild!!! För en bokälskare är en vackert fotad bokhög ngt närmast förtrollande!! Nu skrattar nog den som inte är lika läsbetagen!!

    Känner igen det där med att ligga vaken och sträckläsa!! Regniga sommarlov som barn kunde det gå åt mååånga böcker!! I em kommer ett boktips på min blogg om en bok som är närmare 1000 sidor lång och som jag tok-sträckläste tills mannen undrade om jag fortfarande var kvar på jorden, var en aning innen i min bok.
    Att gilla att läsa känns ibland som en gåva för det är så underbart när man riktigt fastnar i sin bok och bara längtar till man får läsa vidare!

    Här skiner solen idag och det är nästan vindstilla. Längtar efter morgonrundan! Igår blev det ett IKEA besök med lilleman. Vad mkt roligt smått de har där. Omöjligt att inte komma hem med en kasse "bra-att-ha-saker"!!
    Idag väntar en lugn dag med nykastrerad vovve som bär tratt på huvudet. Stackarn! Vi får peppa med lite köttbullar och kliande i öronen!

    Önskar dig en riktigt fin torsdag!
    Kram Anna

    Ps. Surfade på nätet igår och kollade då om favorit vadnrarhemmet på NZ:s sydö hade skaffat hemsida. De hade de! Det låg nere i vackra the Caitlins och heter Hill Top. Nog det finaste vandrarhem jag bott på! http://www.hilltopbackpackers.co.nz/
    Kanske ngt att kika på och drömma dig bort till Kiwiland?!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för kommentaren om bilden! Ja dom som inte läser går verkligen miste om något i livet...

    Tack så jättemycket för länktipset. Jag har varit in och tittat och fått en liten morgondos av NZ, härligt! Ser verkligen fint ut för att vara ett vandrarhem, riktigt Nya Zeeländskt och charmigt.

    Hoppas ni (även hunden!) får en bra dag. Jag ska baka lite, för på eftermiddagen kommer en kompis över och fikar.

    Elin

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det låter ju helt underbart att ha bott på Nya Zeeland! Vi kommer också att vara där i december i tre veckor. Har du tips på något som vi absolut inte får missa när vi är där? Gärna något inte så "turistit". Vi läste om att man kunde bo på bondgårdar, något som lät himla kul, känner du till hur det är?

    Kul att du lämnade en kommentar så att jag hittade hit till dig! Ska ta och titta runt lite här nu. Har en fin kväll!

    Kram Maria

    SvaraRadera