söndag 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT





Jag gissar att vi inte har varit ensamma om att fika gott idag? Här bakade vi när jag kom hem från jobbet, både lussekatter och saffransbullar med mandelmassa. Så gissa om vi har vräkt i oss av godsakerna framför TVn i kväll, det finns inte mycket som slår nybakat fikabröd och kall mjölk!

Det har varit ett par veckor med mycket jobb, aktiviteter och förkylningar, men snart ska det nog bli lite lugnare igen så att jag får mer tid och ork att ta igen det jag missar i bloggvärlden. Bara en jobbdag kvar innan jag blir ledig igen... i en dag!


8 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Vilken härlig korg med godsaker i!
    Mjölk till är svårslaget!! Här nere blåser det som bara den! Men enligt vädertjänsten ska det snart vända. Vi har också mumsat på lussebullar och pepparkakor. Mysigt!
    Nu lite bokläsning innan ny vecka väntar. Skönt för dig med bara en natt kvar, du är värd lite ledighet snart!!!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gofikat ser gott ut. Det har varit lite sparsamt med fika idag för vi var på inflyttningsfest i går och plötsligt var jag ju inte 20 år ;)

    Skönt med lite ledighet för dig!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Elin, jag blir vild när jag ser ert kakfat. Vad härligt! Jag har inte bakat någonting tyvärr. Har en massa peppisar från Ikea och stora kanelmuffins som blev dagens adventsgottis men det bleknar jämfört med ditt fat.

    Jag har precis varit ledig i fyra dagar och vill vara ledig minst fyra dagar till! Skönt att du får varva ner snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, som jag väntar på saffran från modern!! DÅÅÅ ska jag oxå baka lussisar c",)
    Här har det snöat hela helgen o nu kommer det mer "dalande" från himmeln!
    Snacka vi mys eller va...!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  5. Hej! Nu var det ett tag sedan jag tittade in hos dig. Lite väl många flyttlådor att ordna med har det varit.
    Dina bullar ser helt underbart goda ut. Mandelmassa får mig nästan att drägla, något sådant har vi inte här i Oz som du säkert vet. Blir ju lite meckigare att behöva göra egen men de vete tusan om jag inte skulle ta och göra. För saffransbullar med mandelmassa är så gott.

    Ha det gött!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Elin!

    Åh, vilket fikafat! Ser så gott ut och jag håller med dig, de är inte mycket som slår hembakat. :)

    Här hemma hade vi också mysig adventsfika med stormen som rasade utomhus. Glögg, lussekatter och pepparkakor. Mmm, gott!

    Jag hoppas att du får en riktigt härlig ledig dag idag vännen och njuter på det där härliga sättet som jag vet att du är mästarinna på.

    Ta hand om dig du fina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Mmm...
    Här blev det unga vanliga lussebullar i år. De blir alltid så torra, trots att ajg har kesella i degen. Blev bullar med hemmagjord mandelmassa istället, och de gick hem ska jag säga!
    Hoppas du får lugnare runtom dig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack snälla ni för era fina ord och för att ni tittar in här!

    Tine, jag tycker att recepten med kesella alltid blir torra och trista. Jag gör ett recept med smör och ägg istället, blir både saftigt och gott!

    SvaraRadera