lördag 28 mars 2009

Arn



Dom helger jag jobbar nätter blir det inte så mycket gjort, jag sover bort hela dagarna. Men den här helgen har vi i alla fall lyckats titta klart filmerna om Arn. Vi var förmodligen ett par av dom sista i Sverige att se dessa mästerverk!

Jag har precis läst ut böckerna om Arn, jag är faktiskt glad att jag hade läst böckerna innan och hade lite mer bakgrund till filmerna. Jag tycker att både böckerna och filmerna är helt fantastiska, extremt historieintresserad som jag är. Just nu håller jag på att läsa Arvet efter Arn, uppföljaren till trilogin. Men jag vill liksom inte att det ska ta slut... Som tur är hittade jag härom dagen Häxornas Försvarare, ytterligare en historisk bok av Jan Guillou. Det ska bli intressant att läsa lite mer om 1600-talets häxbränningar.

Nu är det dags att göra sej i ordning inför tredje jobbnatten av fyra. Det ska bli trevligt att ställa om klockorna i natt, det gör inte alls ont att få jobba en timme mindre!

2 kommentarer:

  1. Rickard Bransell30 mars 2009 kl. 18:30

    Du var iaf före mig att se dem. Men jag har köpt filmerna nu! Så nån av de kommande helgerna ska jag se dem!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att jag inte var sist! :)

    SvaraRadera