tisdag 17 mars 2009

Takmålning och belöning



Idag har jag målat kökstaket. Jag orkade inte ta någon förebild så nu är det inte mycket mening med att ta en efterbild heller. Det är ju ett helt vanligt tak liksom. Men det är otroligt fint, vitt istället för gulbeige som det faktiskt var i jämförelse. 

Nu är det bara pärlsponten kvar på väggarna att måla. Också vill jag tapetsera om, jag har redan varit och tittat på tapeter även om inte maken är helt insatt i planerna. Han brukar inte protestera särskilt mycket över mina infall men ibland undslipper han sig en liten suck eller två. Men jag gör det mesta själv så mina nycker brukar inte innebära alltför mycket arbete för honom. Inte alltid i alla fall.

Jag är fullt medveten om att tapet i köket inte är det som egentligen har högst prioritet, men när jag har fått något för mig så har jag lite svårt att släppa det förrän det är gjort. Och alla andra väggar som behöver målas eller tapetseras finns ju kvar sen! 

Jo förresten, nämnde jag att jag vill byta köksluckor också? :)

Jag tog en bild vid dagens välförtjänta kaffepaus då jag belönade mig med att läsa nya numret av Sköna Hem. Vårens vackraste tidningsomslag och ett innehåll som slår det mesta jag sett, det var otroligt välinvesterade pengar!

Nu ska jag göra klart det sista med middagen för om en stund får vi fin middags- och nattgäst. Helstekt kyckling blir det, jag gillar mat som sköter sig själv i ugnen.

2 kommentarer:

  1. Ååå kom hit och fortsätt arbeta här när du är klar med ditt kök =)Efterbild är ett måste, Elin...iallafall när tapeten är på plats!

    SvaraRadera
  2. Ja självklart blir det bilder sedan när det är klart! Men jag är rädd att det dröjer lite, jag är redan less efter bara takmålningen...

    SvaraRadera