onsdag 25 mars 2009

Nybygge



Det här vill jag ha! Nybyggt och modernt med fönster i olika former och storlekar som ger mycket ljusinsläpp. Men mest av allt vill jag ha alla uteplatserna och poolen! Undrar om sol och värme tolv månader per år ingår i priset?

Att bygga hus är säkert jätteroligt, tänk att få allt nytt och fräscht och precis om man vill ha det. Men om man inte vet hur man vill ha det då? Jag som får beslutsångest när jag ska köpa pasta ska nog hålla mej ifrån nybygge och alla beslut som följer med det. Hur ska man kunna veta om man vill ha modernt eller klassiskt? Släta köksluckor eller med ram? Vitoljad ek eller furu på golven? Tapet eller målat? Och hur ska kaminen se ut? Corianskiva i köket eller betong? Vilken storlek ska det vita kaklet i badrummet ha? Jag vet vad jag tycker idag men har ingen som helst aning om vad jag vill ha i morgon. Nä jag tror jag hoppar över det där med att bygga hus. Men om jag någon gång i framtiden blir helt säker på vad jag gillar och vill ha så ska jag överväga saken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar