tisdag 24 mars 2009

En sorts kärlek



Det var väl själva den, just när jag har fått över 1000 klick på sidan så slutar besöksräknaren att fungera. Tråkigt värre men jag vet ju på ett ungefär i vilken takt besöken kommer. Får se om jag lägger upp en ny räknare, det känns ju lite trist att börja om på noll igen.

Igår kväll läste jag ut boken En sort kärlek av Ray Kluun, en av dom allra bästa böcker jag har läst. Det är helt klart den bok som har berört mej mest, det här är första gången jag har gråtit av något jag läst.

Ray Kluun skrev den här boken efter att hans fru dött i cancer. Man får följa det framgångsrika unga paret och deras lilla dotter från cancerbeskedet och till slutet. Det är en tuff, rörande, fräck, sorglig och helt osentimental bok om livet och döden. Om den glamouröse och otrogne festprissen till make som står vid sin frus sida samtidigt som han tar varje tillfälle som ges att träffa andra kvinnor. Det är både vackert och fult på samma gång och det är så ärligt att det gör ont. Jag kan inte låta bli att tycka att det var otroligt modigt av Ray Kluun skriva den här boken.

Nu sitter jag här med boken i handen och tror faktiskt att jag ska vänta ett par dagar med att köpa uppföljaren Änklingen. Jag trodde att jag skulle hänga på låset på Bokia när dom öppnar idag men just nu känner jag att jag nog ska låta En sorts kärlek sjunka in lite först. Och dessutom kan mina stackars svullna ögon behöva vila lite.

Bild Bokus

3 kommentarer:

  1. Å då måste jag nog läsa den också sen om den var så bra! Men tyvärr har jag inte tagit mig ur västra götaland än...eller jerusalem för den delen. Har inte tagit mig så jättemycket tid till läsning sista dagarna. Men idag så!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Ja du måste läsa den!
    Jag köpte Arvet efter Arn härom dagen, kunde inte hålla mej! :)

    SvaraRadera
  3. Aha annars hade jag tänkt skicka den. Men då behöver jag inte det.

    SvaraRadera