onsdag 17 juni 2009

Planterat




Jomen lite nytta har jag nog gjort idag. Jag har planterad uteblommor och målat näst sista färglagret på en karmstol. 

På våren och försommaren drömmer jag alltid om en vacker, prunkande och välskött trädgård. Men som den latmask jag är ägnar jag inte särskilt mycket tid åt mina växter. Dom får mestadels sköta sig själva och ska vara glada om dom över huvud taget får vatten någon gång ibland. Ogräsrensning vet jag knappt vad det är men visst rycker jag upp ett och annat maskrosblad om det är alltför iögonfallande. Min ambition är att hålla trädgården på en nivå som är tillräckligt avslappnad utan att grannarna börjar klaga.

En vacker dag ska jag hyra någon som gräver om vår trädgård efter mina ritningar och då är det lättskött och minimal arbetsinsats som ska vara ledorden (inte för att den egentligen är ett dugg svårskött nu heller). Alternativt får jag anställa en trädgårdsmästare till våra svindlande 455 kvm. Ååå vad det är tråkigt att vara lat!

2 kommentarer:

  1. Fin kruka! Kom hit och plantera lite också :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den fin! Njae, du får nog plantera själv hörrudu, jag har gjort mitt på den fronten för den här sommaren! Skulle visserligen behöva nåt fint på altanen på baksidan också, där är det bara trist och blomfritt...

    SvaraRadera