söndag 21 juni 2009

Svenskt Tenn


Mönsterdesign Estrid Ericsson


Mönsterdesign Josef Frank

Än har det inte blivit något besök på Svenskt Tenn men jag hoppas ta mig dit på semestern. Jag längtar efter att få botanisera bland tyger och prylar och mönsterprakt. Jag har blivit lovad lite födelsedagspengar och det skulle kunna tänkas att dom spenderas just där. 

Till mina stolar blev det ju inte något av dom tänkta Josef Frank tygerna, men jag klurar vidare. En kudde blir det med stor säkerhet.

En bricka med mönster av Estrid Ericsson eller Josef Frank står också högt upp på önskelistan. Estrids elefanter känns för många lite uttjatade vid det här laget men jag gillar dom mycket. Och jag behöver ju något fint för att kunna bära mina nya muggar ut på altanen, eller hur?

Bilder Svenskt Tenn

1 kommentar:

  1. Mmm dom är charmiga dom där brickorna. Vore kanske inte helt fel att ha någon i sin ägo.

    SvaraRadera