torsdag 25 juni 2009

Var tog musklerna vägen?



Av olika anledningar känner jag mig rätt sporrad att komma igång och röra på mig igen. Mitt tränande brukar gå i perioder men just nu är jag verkligen helt ur form. Så ur form man bara kan vara. Man bör egentligen inte komma med några löften, sådana brukar vara dömda att misslyckas. Men nu känns det som att jag inte kan undvika det längre, så härmed inleds kampen mot soffliggandet. Jag börjar med en långpromenad i morgon bitti och funderar vidare på vad jag ska göra framöver. Gym är kul, så det lutar nog åt att jag börjar lyfta vikter igen.

Bild Barcroft Media

5 kommentarer:

  1. Lycka till med gymnastiserandet och skrotlyftandet! Du klarar det nog... din karaktär är 100 ggr bättre än min.

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar. Nä nån karaktär har jag inte direkt men man kommer ibland till en gräns. Just nu är jag så himla lat och har knappt en fungerande muskel i kroppen, det är inte roligt.

    SvaraRadera
  3. Du brukar ju tycka att det är superkul när du väl kommer i gång. Kom igen!
    Jag känner mig rätt duktig just nu, jag går ofta upp tiiiidigt och går ut en promenad. Längtar efter att det ska bli ljusare så promenaden kan bli längs Cheltenham Beach!
    Igår var jag på Pilates. En tränare här i Devo som ger en privat klass till vänner och bekanta hemma hos sig. $10 och bara två gator bort, kan inte bli mycket smidigare.
    Och snaaaaart ska jag ta tag i Bikram yogan igen...

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt Wii Active, då kan man träna hemma och det är skoj också..än så länge. Det är bra för mig mellan basketmatcherna. Ungarna tycker det är skoj också, och mycket billigare än gymmet!

    SvaraRadera
  5. Jo jag ska komma igång Knitty, nu blev jag lite däckad av värmen bara. Morgonpromenader är helt underbara, man vaknar till och kommer igång liksom.

    Klara tjatar alltid om ett Wii Active sådet kanske vore nåt... Men det är en typisk sån grej som jag tröttnar på rätt snabbt.

    SvaraRadera