måndag 8 juni 2009

Yeeehaa!





En Nya Zeeländsk inredningstidning damp ner i brevlådan idag, och det var inte vilken tidning som helst. Den innehåller nämligen ett reportage från våra vänners hem. Wictoria (som är svensk) och Fergus bodde nära oss i Auckland och har ett helt underbart hem. Hemmet på omslaget är inte deras men på den andra bilden kan ni se ett par bilder från deras matplats. Deras hus är otroligt fint, och väldigt annorlunda jämfört med många Nya Zeeländska sådana. Det är ljust, blont och smakfullt, väldigt skandinaviskt helt enkelt. 

Jag har saknat både Wictoria och huset mycket sedan vi flyttade tillbaka till Sverige, och efter att ha dreglat över tidningen hela eftermiddagen är inte saknaden mindre... Å vad jag vill sitta på deras altan och äta kanelbullar! Eller ta ett dopp i deras härliga pool! Men tills jag kan göra det igen får jag nöja mig med att nöta på tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar