måndag 5 september 2011

PRESENTER


Att ge bort presenter är bland det bästa jag vet. Men jag hittar oftast de bästa presenterna när jag egentligen inte är på jakt efter några. När det väl är dags för födelsedagar och julaftnar brukar det å andra sidan vara svårt, då kan jag springa runt i butik efter butik utan att hitta något passande. Jo jag vet, jag borde ju köpa hem när jag väl hittar något, och ha sakerna på lager. Men det som brukar hända då är att jag inte har tålamod att vänta på den där födelsedagen, jag bara måste ge bort det jag köpt direkt. Och då vill det sig inte bättre än att jag får köpa ännu en present så småningom. Men det blir ju dubbel glädje för både mig och mottagaren, så det är inget att klaga på egentligen.



Till fredagens födelsedagsmiddag köpte jag en kokbok som jag tror passade jubilaren alldeles utmärkt. För att göra paketet lite mer färgglatt klippte jag av några blommor från altanen. Så här såg det ut när jag åkte hemifrån.



Och så här såg paketet ut när det väl lämnades över. Blommorna hann nämligen sloka i bilen på väg ner till Uppsala, så jag stannade efter vägen och plockade en rönnbärskvist istället.


Nu blir det ett väldigt tidigt godnatt för min del. Jag har fortfarande inte återhämtat mig efter helgens sömnbrist, så i natt ska jag se till att få sova i åtminstone åtta timmar. Och om jag ska hinna läsa något i min underbara bok (se vänstermarginalen) måste jag genast stänga ner datorn så att jag inte lockas att surfa runt bland alla härliga bloggar där ute. Så over and out, vi ses igen i morgon!


4 kommentarer:

  1. Dina paket är ljuvliga! Och jag är EXAKT likadan...hittar när det är "off season" och har svårt när det verkligen gäller. Jag måste bli bättre på det där...

    Over n' out it is!

    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det så, himlans kul o ge bort när de inte förväntar det!!
    Vackert paket o smart med fina rönnbär ;o)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Vad fint du pyntade paketet!!!
    Synd att blommorna slokade, men rönnbären blev ju lika fina.
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej Elin!
    Vilket vackert paket du fixade till! Jag har också svårt att spara paket som jag köpt i förväg. Det är ju så kul att få glädja ngn!!!
    Så du läser Sarahs nyckel nu! Härligt! Önskar dig goda lässtunder med den! Den är både vacker, sorglig och grym men ack så välskriven!
    Hoppas Tatiana de Rosnay skriver fler böcker snarast!!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera