onsdag 4 februari 2009

Kavindra




Lisa Bengtssons muggar Kavindra för Indiska har jag väntat på länge och nu står dom äntligen på en hylla i vårt kök. 

I Lisas kollektion för Indiska finns även skålar, fat, kläder, väskor och scarves men för mig räcker det nog med ett par muggar. Jag tycker väldigt mycket om mönstret med ansikten och blommor, men det får inte bli för mycket av det goda. 

Kvalitén på muggarna var det dock si och så med, jag fick leta en bra stund för att hitta två stycken som var hyfsat fina i finish och form. Det var mycket rinningar, färgfläckar och ojämnheter på dom. Charmigt till en viss gräns men någon måtta får det vara. Jag är i alla fall otroligt nöjd med mina vackra muggar! Kavindra + Kusmi = Sant!

Mina svenska läsare i Nya Zeeland kan jag glädja med att Lisa Bengtssons tyger och tapeter finns att köpa i Auckland, via DECORTEX e Famiglia som har showroom i Parnell. Där finns även svenska tapeter från Sandberg!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina koppar! Jag gillar sånt!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är dom fina, jag kan inte se mig mätt på dom! Dom är liksom både romantiska och lite dramatiska tycker jag, en härlig mix!
    Kram till dej anonyma Sonja! :)

    SvaraRadera