tisdag 10 februari 2009

Vad gör jag egentligen?



Jag jobbar deltid just nu och är ledig ganska mycket mellan varven. Då blir det lätt så att dagarna flyter in i varandra och jag glömmer vad jag har gjort. Bara för kul har jag skrivit ner vad jag gjort igår och idag. Säkert ganska ointressant för er andra men lite roligt för mig. Två helt vanliga vardagar, den ena lite lugnare än den andra. Jag fungerar så att ju mer jag har att göra, desto mer får jag gjort även utöver det jag måste. Så idag då jag hade fler saker inplanerade blev jag alltså extra effektiv även på andra områden, inte dumt alls!

Igår
Vakna, dricka té framför datorn, bädda sängen, duscha, äta brunch framför datorn, storhandla, hämta första barnet i skolan, dricka kaffe, diska, hämta andra barnet i skolan, laga middag, åka till ridskolan, dricka té framför datorn, läsa bok, sova.

Idag
Vakna, skjutsa barn till skolan, äta frukost framför datorn, duscha, bädda sängen, diska, baka kaka, städa badrummen, dammsuga hela huset, vattna blommor, kompletteringshandla glömd mat, hämta barn från skolan, äta lunch framför datorn, hänga tvätt, vika torr tvätt, förbereda middag, få besök av diskmaskinsreparatör, få fikabesök av moster med man, laga middag, få middagsbesök av grannar, städa kök, dricka té framför datorn, läsa bok, förhoppningsvis sova.

Morgondagen är ett oskrivet blad men planen är att den ska innehålla en långpromenad på förmiddagen. På eftermiddagen blir det huset fullt då dottern ska ha tre kompisar med sig hem från skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar