torsdag 5 februari 2009

Rensning på gång



Så här har jag tänkt att vårt skrivbord ska se ut innan dagen är över, fast dekorerat med tulpaner istället för rosor. Tyvärrr är det ganska mycket rensning och sortering att göra innan det är klart och jag har skjutit upp det alltför länge. Det är inte längre spridda högar av papper och prylar, allt har liksom glidit ihop och bildat ett enda berg. Berget har även spridit tentakler upp på hyllorna ovanför skrivbordet. Det trista med att städa skrivbord är att ordningen sällan varar mer än några minuter, men man får försöka njuta av det lilla.

Bilden är tagen under ett tidigare ögonblick av ordning, när samma skrivbord stod i vårt hus i Auckland. Om man tittade ut genom fönstret till höger om skrivbordet såg man faktiskt lite av havet. Lycka!

4 kommentarer:

  1. Mmmm, förstår precis vad du menar. Du tror inte att högarna ynglar av sig på något konstigt sätt? För det kan ju inte bero på oss att de växer? Vi skyller på resten av våra familjer, blir enklare så!:-)

    Kram: Sonja

    Yeeeeh, jag kom ihåg att skriva under med mitt namn, jag är inte helt seniiiiiil!

    SvaraRadera
  2. Måste tyvärr erkänna att det till stor del var mina saker som låg där och skräpade... Men jag är inte den som är den, jag kan mycket väl skylla ifrån mig för att må lite bättre! :)

    SvaraRadera
  3. Prövade ut din tonfiskröra idag till lunch.
    Den var jättegod och skönt när det går fort och lätt att fixa till något när man är hungrig =)

    SvaraRadera
  4. Vad kul Ulrika. Jag har faktiskt gjort den ett par gånger denna vecka, jättegott!

    SvaraRadera