torsdag 12 februari 2009

Kiwielin kommer ut



Även om det kanske inte är jättevanligt så är jag nog inte ensam i världshistorien om att ha ändrat läggning mitt i livet. Processen har pågått under en tid men det är inte förrän nu som jag känner mig mogen att komma ut och göra det hela officiellt. Det är ju inte helt lätt sådant här och det krävs en hel del mod. Jag har faktiskt lättat mitt hjärta för en god vän redan innan men nu är det även dags att berätta för alla er andra. Det som känns svårast är att min man nu får reda på det, det här är inget jag har sett fram emot att berätta för honom. Men jag orkar inte bära på hemligheten längre så här kommer nu mitt erkännande, noga övervägt och begrundat:

-Jag, Kiwielin, håller numera på Brynäs IF i ishockey. Jag har övergivit Djurgården och det finns inga som helst känslor kvar för dom. Mitt hjärta tillhör helt och hållet Brynäslaget och jag ska älska dom för evigt, for better for worse and you may now kiss the bride.

Då var det sagt och det känns faktiskt lite lättare i hjärtat. Skönt att inte behöva bära på en sådan här stor och livsavgörande hemlighet längre. 

Efter detta stora avslöjande kanske det kan vara på sin plats med en liten kommentar om kvällens match mellan Brynäs och Linköping som vi var och tittade på i Läkerol Arena. Någon sportkommentator är jag inte, så jag kan inte svänga mig med några häftiga ord. Men det jag kan säga är att Brynäs oväntat vann mot serieledarna med 6-1 och att det var en väldigt underhållande match. Brynäs hade läget under kontroll och det här var precis vad dom behövde, både poängmässigt och för självförtroendet. 

Nu återstår bara att ta reda på om mina favoritpojkar kan tänkas ha behov av en egen sjuksköterska som är med på träningar och matcher och övervakar eventuella sträckningar, lårkakor och skavsår. Och en och annan intramuskulär injektion måste dom väl behöva ibland?

Bild från Brynäs IF

8 kommentarer:

  1. ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEEEEEEEN! Som jag har väntat på den dagen då du byter bort Djurgården till ett lag som är så mycket mer!
    Välkommen in i klubben!

    Kram: Sonja

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Mitt eldprov kommer väl nästa lördag när Brynäs ska möta just Djurgården hemma... Men jag ska sitta där och hejja på Brynäs så att det hörs i hela arenan! Nu är det bara matchtröja som fattas! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var modigt att komma ut sådär på bloggen. Själv har jag inte bara bytt ut Djurgården som favoritlag. Jag har helt bytt bort intressen för hela sporten (badkarsbandy....). Landskamper är väl OK fortfarande... Får min hockeydos på fikarasterna där det ältas Leksand dagarna i ända.

    SvaraRadera
  4. Härligt! Även jag håller på Brynäs, satte min peng på dem när de förlorade mot Frölunda höromdagen så igår när de mötte serieledarna vågade jag inte sätta pengen på Brynäs utan det blev på LHC. Men att förlora en slant igår är ju sånt man kan glädja sig åt när Brynäs är på väg att säkra slutspelsplatsen! // Kusin Rickard

    SvaraRadera
  5. Att du kommer ut och numera håller på Brynäs IF är glädjande men inte särskilt konstigt. De flesta med intelligens,stil och koll på läget håller på Brynäs. Så varmt välkommen i gänget!
    Det som däremot är uppseendeväckande, är att du var så pass långt nere och så fel ute att du höll på Djyyyrgårn! Du har dolt ditt problem väl. Tack och lov att det finns bot och bättring! //Thord

    SvaraRadera
  6. Anders: Ja det kanske är svårt att lägga jättemycket tid och engergi på två vintersporter...

    Rickard: Jättekul att se dig här! Ja vad är väl lite pengar i sammanhanget?! :)

    Thord: Välkommen hit! Blir lite förvånad att du inte kände till att jag har hållit på DIF. Jag har varit ett stolt och troget fan sedan tidiga tonåren. Men eftersom jag har både intelligens, stil och koll på läget så insåg jag till slut att det enda rätta var att gå över till BIF! :)

    SvaraRadera
  7. Haha du är ju rolig du Elin! Grattis till det framgångsrika bytet!
    Hihi...jag kämpar för hals och huvud för att INTE falla ner i HV71-träsket. Men nej mitt Brynäs har dock sin lilla plats i hjärtat som är soulbound. Hur många gånger HV än tar sitt sketna SM-guld så tänker jag inte byta.
    Tillsammans är vi starka Elin...vi ska heja på Brynäs till sista blodsdroppen!
    Amen!

    SvaraRadera
  8. Jag är glad över att stödet till BIF sitter så djupt i ditt hjärta!

    Just nu är jag lite deppig över att biljetterna på favoritläktaren är slut till lördagens match mot DIF, måste nu betala dubbla priset för att gå och titta. Och eftersom det är strax innan lön så vet jag inte om det är värt att lägga ut närmare en tusing för hela familjen...

    SvaraRadera