söndag 1 februari 2009

Nigella



Jag älskar kokböcker och har samlat på mig ganska många vid det här laget. Jag bläddrar i dom ofta men använder dom egentligen alltför sällan i själva matlagningen. Jag gillar mer att experimentera i köket och prova mig fram. Liksom sätta min egen knorr på saker och ting. 

En av mina favoritkokböcker är Nigella Express som jag blev tipsad om av min vän Kicki i Auckland. Hon hade rätt i att nästan alla recept i boken är frestande och inspirerande, och att dom är enkla och snabba gör inte saken sämre. Ett bra köp som jag aldrig har ångrat!

3 kommentarer:

  1. Har faktiskt aldrig ens öppnat en Nigella-bok. Kanske dags?

    SvaraRadera
  2. Nigella ar valdigt popular har i England. Hon har haft flera olika tv-shows och har skrivit en massa bra receptbocker, sjalv har jag 'Feast' i bokhyllan. Sa rekommendera verkligen hennes bocker!

    SvaraRadera
  3. Ja Nigella är härlig, både hennes tv-shower och kokböcker. Jag har ett par till också förutom Nigella Express, gillar dom skarpt.

    SvaraRadera