fredag 7 oktober 2011

OMSLAG








Om man kan vara riktigt kär i ett tidningsomslag så är jag det! Och då är det inte främst motivet, även om rummet är väldigt höstlikt och jättefint i både färger och komposition. Nej det är den matta ytan på pappret som jag är alldeles till mig över. Den är inte bara matt utan har även en struktur som är både pudrig och lite sträv. Och denna yta gör sig så fantastiskt bra till fotografiets dova färger, ger tidningen en helt annan känsla än om den hade varit blank som brukligt. 

Jag känner mig nästan lite nördig nu, men så här funkar jag. Jag har stora mängde tidningar här hemma (även om jag blivit enormt bra på att rensa), och många av dom är faktiskt sparade just på grund av framsidan. Kanske borde jag rama in några av dom och låta dom komma till sin rätt på en vägg någonstans i huset? 

Innehållet i just detta nummer av Elle är kanske inte direkt i toppklass enligt min smak även om det är helt ok, men tidningen var helt klart värd sina slantar bara för omslaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar