tisdag 4 oktober 2011

VÅR HELG








                                     








Här får ni se lite av det vi ägnat oss åt i helgen. Skärmflygning på Orsa Flygfält har varit makens återkommande aktivitet under hela sommaren, och denna gång var det dags för hela familjen att följa med. Barnen har varit med även tidigare, men det var första gången för mig. Planen var att även jag och Klara skulle upp och flyga (tandem då förstås), men tyvärr fick instruktören förhinder och kunde inte komma. Men vi hade en jättefin helg ändå, och vilket underbart väder! Vi hade tänkt stanna till söndagen, men då flygväderprognosen inte såg bra ut åkte vi hem redan på lördag kväll.

På söndag morgon fick vi ett väldigt obehagligt uppvaknande. Kvart över sex väcks vi av ljudet av automatvapen som avfyras, vi ringer naturligtvis polisen som informerar om att hemvärnet har övning. Dom får gärna skjuta hur mycket dom vill för mig, men om man ska öva i tätbebyggt område kanske det vore på sin plats att informera allmänheten innan?! Man har nu från hemvärnet gått ut och bett om ursäkt att man glömde just denna lilla detalj. Som tur är vaknade inte våra barn, men det var många barn och vuxna häromkring som blev jätterädda.

Nu har jag några dagars skön ledighet framför mig, det känns jättebra efter en periods ganska intensivt jobbande. Bland annat bakning står på schemat, så det är väl bara att köra igång så fort morgonkaffet är urdrucket!


3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Kul med inlägg hos dig och vilket härligt sådant! Ser ut att vara vackra omgivingar också. Jag har hoppat fällskärm en gång, tandem i Taupo på sydön. Jag var alldeles rusig på upplevelsen i ett dygn efteråt minst. Halvt döv också då det slog lock för båda mina öron.
    Har din man nyligen börjat eller varit biten länge? Synd att det inte blev ngt för dig och Klara men det lär gå fler tåg.

    Härligt att du ska baka en del! Hoppas du fotar ngt och lägger ut! Jag har förresten beställt den där underbara boken du visade, "Tjejmiddag" till min syster i födelsedagspresent.
    Ha en härlig em Elin!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul Anna att du har beställt boken, jag är säker på att din syster kommer att gilla den!
    Niklas har börjat med skärmflygning nu i sommar och är helt biten. Jag har inte provat fallskärm men vill nog göra det någon gång.
    Visst kommer det både bilder och recept, det lovar jag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hua, men var glad att det inte gick som det gjorde där jag bodde för 25 år sedan. Hemvärnet hade övning runt vårt hus (landshövdingehus i centrala Göteborg) men någon hade bytt ut sina lösa skott mot skarpa! han brännde av över 20 skott runt om och in i vårt hus! Ett av skotten gick in genom ett fönster och satte sig i väggen en meter ovanför en sovande bebis!!! Det var fullt med kulhål i huset. Efterföljd? En lam ursäkt från Hemvärnet och inget mer...

    SvaraRadera