tisdag 11 oktober 2011

TISDAG KVÄLL



THE WOMAN WHO FOLLOWS THE
CROWD WILL USUALLY GO NO 
FURTHER THAN THE CROWD.
THE WOMAN WHO WALKS ALONE
IS LIKELY TO FIND HERSELF
IN PLACES NO ONE HAS EVER
BEEN BEFORE.

-ALBERT EINSTEIN-



Jag är på plats i Lund och två dagar av demensutbildningen är avklarade, det är verkligen en toppenutbildning! Jag hade aldrig varit i Lund innan men är mycket positivt överraskad, här är så fint. Jag har visserligen bara sett själva stadskärnan, men den är så idyllisk och vacker att jag nästan blir lite sugen på att flytta hit! Gamla hus, kullerstensgator, små söta butiker... aaah!

Jag har tagit några bilder på stan, men eftersom jag inte fick med mig sladden till kameran kan jag inte visa dom nu. Så ni får nöja er med ett litet citat istället, ett mycket klokt sådant. 

På återseende, och då förhoppningsvis med lite Lundbilder!

4 kommentarer:

  1. Gamla minnen kommer tillbaka... När jag var knappa 20 år åkte jag som aupair till USA. Efter 3 månader blev jag utslängd av min värdmamma eftersom hon trodde att jag var ute efter hennes man!?! Efter att ha tillbringat en vecka hos ett par svenska killar i en husvagn och ytterligare en vecka hos en amerikansk kille som jag inte kände i NY, kom jag tillbaka till Sverige. Syrran pluggade i Lund och övertalade mig att flytta ner. Det var för sent för att söka någon vettig utbildning så jag tillbringade en termin med att plugga Thai och interkulturell kommunikation! Fast jag partade mest... Fasen, vad galen man var på den tiden! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns Lund precis så som du beskriver staden. Härligt! Einsteins citat gillar jag mycket. Orden känns nästan personliga...

    Härligt att du är nöjd med utbildningen!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Härligt att du har det så bra! Lund är en toppen fin stad! Min favorittid där är om våren när hela botaniska trädgården är full av vårblomster! Mkt karaktär i den staden. Här är en annan plats med mkt karaktär-stortrivs som vanligt! Detta är verkligen en av mina favoritplatser på jorden!
    Må så gott!
    Kram Anna
    ps. skrivit ett vykort idag, får se hur lång tid det tar innan det når dig!!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du har tillbringat dagar här nere hos oss i Skåne. Extra roligt att höra att Lund gjorde intryck på dig. :) Det är en härlig stad som för alltid har en speciell plats i mitt hjärta sedan jag studerade där. :)

    Och citatet, så sant! :)

    Stor kram till dig

    SvaraRadera