lördag 6 augusti 2011

SAKNAD




Bild tagen vid havet i Blackpool i början av juli.


Nu har den här fina killen varit hemifrån i en vecka och mamman börjar tycka att det är dags att han kommer hem igen. Men det är bara en vecka kvar nu, jag ska nog överleva. Han har det bra på sitt hockeyläger, även om det är hårdkörning och han stupar i säng på kvällarna efter tuffa träningspass. Men han får göra det han tycker allra bäst om här i livet, och ingen är gladare än jag över att han har hittat en hobby som han älskar. Hans mål i livet är att bli NHL-proffs. Han är målinriktad och har kämparglöd, åker alltid med glädje till träningar och matcher. Så vem vet... Men för min del kvittar det om han blir professionell ishockeyspelare, målare, städare eller statsminister. Det enda jag vill är att våra barn ska få må bra och tycka att det dom gör är roligt och meningsfullt. 

Jag hoppas barnen fortsätter att vara nyfikna och orädda, och att dom ibland vågar kasta sig ut i det okända. För det finns inget som får en att växa så mycket som människa som just det, att ibland kliva ur sin comfort zone och ge sig i kast med något som är nytt och kanske lite läskigt. Men med tanke de gener dom har och den uppväxt dom hittills fått, skulle jag bli förvånad om dom inte hittar på ett och annat bus i sina liv. Och under förutsättning att buset inte är farligt för dom, kommer dom att vara ivrigt påhejade av sina föräldrar.


3 kommentarer:

  1. Håller med!! Bilden är jättefin...förstår att du längtar. En vecka går snabbt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur dina barn har som har dig som mamma! Bästa inställningen!
    Hoppas Emil har kul!

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Så fint du skrivit om din son och framtiden! Dina barn verkar ha en toppenmamma!
    Fotot är jätte fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera