tisdag 2 augusti 2011

SOMMAR OCH HOCKEY




En bild från gårdagskvällens altanmys innan middagen.


Nu är det sport som gäller till hundra procent i vår familj. Emil åkte tidigt igår morse iväg på ett två veckor långt hockeyläger, och Klara har friidrottsträning hela denna vecka. Jag skjutsar iväg henne på morgnarna och hämtar hem henne på eftermiddagarna. Båda barnen var toknöjda efter första dagen så det känns naturligtvis jättebra. Niklas kommer att vara med Emil av och till under dessa veckor, och däremellan är det skärmflygning som gäller för honom. Själv ska jag vara på hemmaplan och jobba samt agera chaufför. Och däremellan så klart njuta av sommaren och en del andra aktiviteter som finns inplanerade.





Även jag har ägnat mig lite åt sport. Jag har ju blivit en riktig hockeynörd på gamla dar, och igår när Brynäs A-lag hade sin första isträning för säsongen var jag självklart på plats för att titta. Det kändes lite smått galet att ta på sig täckjacka och stå i ishallen en solig och varm förmiddag (dom hade tyvärr inte träningen i den uppvärmda arenan). Men vad gör man inte! Det var hur roligt som helst att få se killarna på is igen, och nu längtar jag jättemycket tills elitserien kör igång igen i mitten av september.





Lite extra roligt är att vår lokala NHL-stjärna Nicklas Bäckström var på plats och tränade med Brynäs, han åker som det verkar inte tillbaka till Washington Capitals förrän i september. 


2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Kul att dina barn är så idrottsintresserade! Tur de har snälla föräldrar som skjutsar!! Jag såg en annan NHT stjärna, Niklas Lidström, i morgontevesoffan härom morgonen. Han verkade mkt sympatiskt, hade visst 4 (!) söner som alla spelar hockey! Fy för täckjacka redan! Du är verkligen en fantast!

    Hur var slutet på Högre än alla himlar?
    Önskar dig en solig, varm sommarkväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket jobb att harfyra söner som spelar hockey, att ha EN som gör det är ju nästan ett heltidsjobb! :) Jo jag är verkligen en fantast, men täckjacka kändes väl sisådär att ta på sig ändå...
    Vad jag tyckte om boken ska du strax få veta i ett inlägg, är precis på väg att skriva om den.
    Kram!

    SvaraRadera