söndag 10 juli 2011

LATA DAGAR





Vilken lugn och skön helg jag har haft! Och jag har ännu en helt oplanerad dag framför mig, även om halva dagen redan har gått. Bara Emil är hemma, och trettonåringar märker man ju sällan särskilt mycket av. Det är kompisar, sport och att hänga på sitt rum som med stängd dörr gäller för honom, och han vill sällan hitta på något med sin mamma. Men det är ju precis som det ska vara.

Idag tog jag en lång sovmorgon åt brunch framför TVn. Kanske blir det nu lite bakning, eller en promenad, bokläsning eller klädkammarstädning. Återstår att se vad jag hittar på, just nu är jag ganska nöjd med att vara för mig själv och mest ta det lugnt. Lyssna på bra musik och bara chilla lite liksom. Det är ju sommar och jag tycker att det är skönt att varva aktiviteter med att göra just ingenting. Inte planera så mycket utan vara lite spontan och ta saker och ting som dom kommer. Så tycker jag förresten om att leva året om, det ska vara en bra blandning. Visserligen har barnen en hel del träningar och aktiviteter inplanerade under skolterminerna, men det gör mig inget utan är bara positivt. Men där emellan behöver jag rum för lite improvisation och bus, och det tycker jag nog att vi för det mesta brukar få till.


1 kommentar: