söndag 10 juli 2011

LITE BAK OCH LITE FRAM




Lite bakande blev det allt idag, enkla wienerbröd från Sju Sorters Kakor. Fast jag gjorde dom i annan form, som kanelbullarna jag brukar göra. Men jag tycker nog att wienerbröden blev lite halvtorra och småtrista, så jag lägger inte ut något recept denna gång. Medan jag gräddade wienerbröden såg jag att grannarna snett mitt emot satt ute i sin hammock, så jag bjöd över dom på lite fika. Jättetrevligt och mysigt på alla sätt!

Det har blivit ganska mycket bloggande i helgen, mer än vanligt. Det är ju så att inspirationen varierar, den kommer och går. Vissa perioder flyter allt bara på, det händer mycket och det finns massor att skriva om. Andra perioder händer det inte så mycket, och jag sitter här och funderar på varför jag egentligen fortsätter med min blogg. Ibland kan det vara så att det händer det en hel del, men att inspirationen att skriva ändå inte vill infinna sig. Men det är väl så livet är. Både ork, humör och inspiration varierar och så måste det få vara.

Jag har massor att se fram emot kommande vecka. I morgon är jag ledig, men sedan blir det två roliga jobbdagar. Och på torsdag kommer en av de bästa dagarna denna sommar, då ska jag få träffa Wictoria och Louise i Stockholm. Dom bor i Auckland, men nu är dom båda i Sverige och vi har lyckats få till en träff alla tre. Om ni visste vad jag längtar! Det blir förresten fler NZ-besök denna sommar, så gissa om jag har mycket att njuta av kommande veckor!

2 kommentarer:

  1. Men så gott- vad flitig du är som bakar dina egna winerbröd!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Dem såg nog goda ut i alla fall!
    Önskar jag kunde få lite sverige besök här i NZ. =o)
    hey, var gärna med i min aktivitets utmaning! Inte för sent att börja än.
    kram

    SvaraRadera