måndag 18 juli 2011

MÅNDAG




Tänk att vi har så snälla grannar...



... som delar med sig av sina bigarråer till oss som inga har!


Grannarnas bigarråträd har fullkomligt bågnat av saftiga, blodröda bigarråer sista veckan, och idag var det dags för skörd. Dom var så snälla och delade med sig lite till oss, så när jag vaknade idag efter mitt nattjobb stod en stor skål på köksbordet och väntade på mig. Ingen dum eftermiddagsfrukost alls, eller hur!

Igår eftermiddag träffade vi Katrin och Paul och deras barn Emilia och Axel, goda vänner från Auckland som  är på besök i Sverige nu i sommar. Emilia och Klara är Aucklandbästisar, har varit som ler och långhalm sedan dom gick på kindy tillsammans. Detta är verkligen en toppensommar vad gäller att få träffa vänner från NZ, jag måste nästan nypa mig i armen vissa dagar. Det är så roligt att få träffa mina vänner irl, för även om vi håller kontakten via facebook och mail så är det ju inte samma sak som att få prata ansikte mot ansikte. Katrin med familj kommer vi att få träffa fler gånger kommande veckor, det ser vi fram emot.

Nu blir det lite kvällsfika i soffan medan jag gör ett tappert försök att planera mat för några dagar framöver. Vi är verkligen dåliga på att planera, men ibland måste man faktiskt försöka. Kanske blir det ett par avsnitt av True Blood också, om jag inte somnar i soffan förstås...


2 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Härligt med bigaråer! Mannen stod på stege hos oss igår och plockade de sista. Gott!
    Förstår att ni njuter fullt av att få träffa era NZ vänner!
    Så jätte kul det vore att ses om ni kommer söderut! Jag har skaffat en mail till bloggen nu, hör jätte gärna av dig när du vet om och när det skulle tänkas kunna bli!
    Nu ska jag läsa bok- Sarahs nyckel är lika vacker som den förra boken. Sorglig också men gripande och vacker!
    ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott!!!
    Skicka hit ett lass vettja. ;o)
    Alltid roligt med besök. Ösnkar jag kunde få lite mer besök från Swiden, men det är ju inte billigt att resa hit, eller hem.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera