fredag 15 juli 2011

VÄNNER OCH LYX


Oj vad blogger bråkar med mig idag, det har inte funkat alls att ladda upp bilder som jag vill. Men nu ger jag mig, jag skriver ändå och lägger upp den enda bild jag kan få till. 

Vilken härlig dag jag hade i Stockholm igår! Jag mötte upp Wictoria, Louise och Frida på bästa Kura Café vid St Eriksplan, jag ville ju visa dom mitt lilla guldställe som jag besöker så ofta jag har möjlighet (Frida bor numera i Stockholm och jag varit på Kura förut). Vi satt i flera timmar och fikade och lunchade, pratade och skrattade. Sedan blev det lite strosande och shopping på Söder för mig och Wictoria innan det var dags att åka hem igen. 




Louise frågade mig innan dom åkte om det var något speciellt jag ville ha från Nya Zeeland, och jag hade bett om en inredningstidning, eventuellt en påse pineapple lumps om hon hade plats över i väskan. Gissa om jag blev chockad och överlycklig när hon kom med allt detta! Det var faktiskt ytterligare ett par påsar godis, men en gav jag bort till kiwikillarna på Kura och en har vi redan ätit upp. Detta är sådan lyx för mig så ni kan inte förstå, jag är så himla glad och har suttit nästan hela dagen här hemma och bläddrat i tidningar. Det är en perfekt sysselsättning i regnet vi har idag, att få sitta här i halvmörkret och titta in i fina Nyzeeländska hem och drömma mig bort.

Nu ska jag göra en kopp kaffe, äta ytterligare en gingernut eller två och läsa NZ Life & Leisure. Sedan är det dags att sova en stund som uppladdning inför helgens tre nattskift.

1 kommentar:

  1. Haha! Ja, pineapple lumps är verkligen populärt härnere. Oc Jaffas. =o)
    Låter som du hade mycket trevligt med dina vänner.
    Måste dock säga att jag drar mig för att köpa inrednings tidningar härnere. Tacka vet jag de skandinaviska tidningarna.... Smaken är som baken.
    kram

    SvaraRadera