söndag 10 juli 2011

LÖRDAG KVÄLL


Det har blivit dags att sammanfatta denna lördag. Någon utflykt blev det inte idag, om inte Coop räknas förstås. Ibland känns det som att jag bor på Coop, jag hoppas verkligen att man kan få börja beställa maten på nätet snart. Men här på "landet" verkar det tyvärr inte vara något sådant på gång. 

Jag och Emil fick i alla fall trevligt middagsbesök av mamma och pappa i kväll. Jag vågar knappt berätta vad vi åt, men ni kanske kan gissa? Jo visst blev det rostbiffsallad även i kväll, jag kunde bara inte låta bli! Ni ska i alla fall slippa se bild på salladen, men jag kan berätta att den fick ett tillägg av både ruccola, rädisor, pinjenötter och limeklyftor. Ge mig en dag till och denna sallad kommer att vara förfinad till fulländning! :)



Jag har ju glömt att presentera min nya vän, min Canon EOS 600D. Jag är jättenöjd så här 
långt, men har massor kvar att lära. 




 Jag är en ganska lat trädgårdsmänniska, och vi har ju ägnat delar av försommaren åt att lägga igen 
rabatter  här hemma. Men hittills i år har jag lyckats hålla liv i allt som växer i våra krukor, bland
annat denna paprika som syrran sått och som hon var snäll att ge mig. Denna bild är tagen för några dagar sedan, men idag såg jag att den faktiskt börjat blomma.


1 kommentar:

  1. Hihi va roligt att även din paprika blommar. Det gör mina också. Men de är inte på långt håll lika stora och ståtliga som moster Ann-Britts. Men hennes gröna fingrar kan man ju inte jämföra sig med.
    Trevligt med besök från mor och far. En god maträtt kan man faktiskt äta av flera dagar.
    Kramelikram!

    ps. Jättefin bild på dej och kameran. Splendid!

    SvaraRadera